łaciński

Primum officium angelorum erga homines est custodiendi cunctos. Iuxta illud Ps. I.: Angelis suis Deus mandavit de te, ut custodiant te in omnibus viis tuis. 14 Quaeritur: Cur Deus voluit non per se, sed per angelos custodire homines, cum enim ipse Deus sit sufficiens ad custodiendum omnes creaturas, mirum est, quare mediantibus angelis voluit hoc expleri? Respondetur, quod Deus ex sua mira sapientia hanc legem providit, ut inferiora a superioribus in universo gubernentur, prout haec tenent doctores, et ideo voluit pro tali lege angelos praesidere hominibus. Primo propter utilitatem angelorum, quia quotquot homines ipsi per sua ministeria convertere poterunt, pro tot in eis gaudia accidentalia cumulantur. Lu. XV.: Gaudium est angelis Dei super uno peccatore poenitentiam etc. 15 Secundo propter indigentiam hominum, quia secundum doctores communiter: Quilibet homo habet angelum malum pro exercitatione, qui conatur eum ad peccatum pertrahere et perdere, et ideo providet Deus, ut ad coercendum hostem et salvandum animas quilibet homo habeat angelum custodem. Et licet omnes daemones laborent ad impugnandum, specialius tamen ille deputatus. Sic et omnes angeli nos custodiunt, sed specialius ille assignatus. Haec Franciscus de Mayronis. Tertio propter reparationem ruinarum angelicarum, ut ex hominibus reparetur ruina angelorum ministerio. Unde Leo papa de consecratione dist. I. c. „Hi duo” dicit, quod hi duo hymni ab angelis sunt decantati in Novo Testamanto, scilicet Gloria in excelsis Deo et Alleluia, idcirco quia per Christum eorum ruina est reparata. Bernardus: O quanta Dei pietas, ut nos vermiculi in numero angelorum computemur. (G) Secundum officium assistendi. Nam quaero, qualibus hominibus libenter assistunt et associantur angeli. Ad quod respondetur, quod omnibus Deum orantibus et laudantibus. Ps.: In conspectu angelorum psallam tibi. 16 Unde Glossa I. Cor. XI. dicit: Angelici spiritus nobis adesse credendi sunt maxime, cum divinis mancipamur obsequiis, puta scilicet lacrimando de peccatis et confitendo et elemosynas ac misericordiae opera vel ieiunia faciendo similiter in adversis. Sequitur: Cum ecclesiam ingredimur vel sacris lectionibus scilicet vel praedicationibus aurem accommodamus vel psalmodiae vel orationibus incumbimus vel missarum sollemnia celebramus. Haec ibi. Tertium officium puniendi malos. Iuxta illud Ps.: Fiant viae eorum, id est peccatorum tenebrae et lubricum et angelus – inquit – Domini persequens eos. 17 Sed quaeritur: Quales homines angeli acrius et specialius persequuntur et puniuntur? Respondetur ex Scriptura, quod primo quidem luxuriosos, ut patet de Sodomitis Gen. XXX. Secundo blasphemos, ut patet de Sennacherib, Esa. XXXVII. 18 Tertio oppressores pauperum et fidelium, ut patet de Pharaone in mari submerso, Exo. XV. 19 Quarto superbos et vanigloriosos, ut patet de David numerante populum, II. Re. ultimo. 20 Quartum officium interpellandi propter electos. Unde Iob XXXIII.: Si fuerit pro eo angelus loquens (Lyra: id est poenitentiam peccatoris proponens) unus de milibus, id est angelis multis, miserebitur Deus et dicet, libera eum, ut non descendat in corruptionem. 21 Et sic angelus est exsecutor divinae misericordiae, cuius erat allegator. Haec secundum Lyram. Unde Bernardus in epistolis: O si haberet quis oculos apertos, videret procul dubio quemadmodum angelus discurrit medius inter dilectum et dilectam vota offerens, referens dona, excitat istam, placat illum, scilicet Deum. Haec ille. Hinc exemplum capere possumus, quod angelus Raphael dixit, Tob. XII.: Quando orabas tu et sepeliebas mortuos, ego obtuli orationem tuam coram Domino. 22 Quintum officium portandi in caelos. Iuxta illud Lu. XVI.: Mortuus est Lazarus et portatus est ab angelis in sinum Abrahae. 23 Nam ut Bonaventura et Richardus super IV. dist. XX. dicunt, concedendum est, quod angeli boni et mali assistant morientibus, boni ad adiuvandum, mali ad nocendum, si possunt. Et boni perducunt animam, si est bona, vel in caelum vel prius in Purgatorium, et tandem, cum fuerit plene purgata, in caelum. Mali autem malas rapiunt in Infernum. O ergo homo, quid dormitas, cur poenitentiam non agis? O Christiane, si vis, ut tibi angeli subveniant, honora eos. (H)

polski

Pierwszym obowiązkiem aniołów wobec ludzi jest strzec całości. Zgodnie z tym Ps. 1.: Bóg rozkazał swoim aniołom o tobie, aby cię strzegli na wszystkich twoich drogach. 14 Pytanie: Dlaczego Bóg chciał chronić ludzi nie sam, ale za pośrednictwem aniołów, skoro sam Bóg wystarczy do ochrony wszystkich stworzeń, to jest zaskakujące, dlaczego chciał to zrobić za pośrednictwem aniołów? Odpowiedź jest taka, że ​​Bóg w swojej cudownej mądrości ustanowił to prawo, aby podwładni byli rządzeni przez zwierzchników we wszechświecie, tak jak utrzymują to nauczyciele, i dlatego chciał, aby aniołowie przewodzili ludziom w takim celu prawo. Po pierwsze, ze względu na dobrodziejstwo aniołów, ponieważ tylu ludzi, ilu oni sami, będzie w stanie nawrócić się przez ich posługi, gdyż nagromadziło się w nich tyle samo przypadkowych radości. Lu. XV.: Aniołowie Boży radują się z nawrócenia jednego grzesznika itp. 15 Po drugie, ze względu na niedostatek ludzi, ponieważ według nauczycieli ogólnie: Każdy człowiek ma złego anioła do szkolenia, który próbuje go pociągnąć do grzechu i zniszczyć, dlatego Bóg zapewnia, że ​​każdy człowiek ma anioła stróża do kontrolowania wroga i ratować dusze. I chociaż wszystkie demony trudzą się, by atakować, on jest bardziej specjalnie wyznaczony. Tak też strzegą nas wszyscy aniołowie, z wyjątkiem jednego specjalnie wyznaczonego. To jest Franciszek de Mayronis. Po trzecie, z powodu naprawy upadków aniołów, aby upadek aniołów mógł zostać naprawiony przez ludzi przez posługę aniołów. Stąd Leon papież odchodzi od konsekracji. ja c.„Te dwa”, mówi, ponieważ te dwa hymny śpiewali aniołowie w Nowym Testamencie, a mianowicie: Chwała Bogu na wysokościach i Alleluja, ponieważ przez Chrystusa ich upadek został naprawiony. Bernardus: O wielkie miłosierdzie Boże, abyśmy my, robaki, mogli być policzeni w liczbie aniołów. (G) Zgodnie z obowiązkiem pomocy. Bo pytam, z jakimi ludźmi aniołowie chętnie pomagają i obcują. Na co odpowiedź brzmi: dla wszystkich, którzy modlą się i chwalą Boga. Ps.: W obecności aniołów zaśpiewam wam. 16 Skąd Glosa 1 Kor. XI. Mówi: Najprawdopodobniej uważa się, że duchy anielskie są przy nas obecne, gdy jesteśmy posłuszni Bogu, na przykład płacząc nad naszymi grzechami i wyznając je, dając jałmużnę i uczynki miłosierdzia lub poszcząc w ten sam sposób w czasie przeciwności losu. Oto, co następuje: Wchodząc do kościoła albo nastawiamy uszu na święte czytania lub kazania, albo kłaniamy się psalmom lub modlitwom, albo odprawiamy uroczystości mszalne. Są tam. Trzecim obowiązkiem jest karanie niegodziwców. Zgodnie z tym Ps. 17 Ale my pytamy: Jakich ludzi aniołowie ścigają i karzą bardziej aktywnie i konkretnie? Odpowiedź pochodzi z Pisma Świętego, że przede wszystkim pożądliwi, jak jasno wynika z Sodomy 1 Mojż. 30 Po drugie, bluźniercy, jak wynika z Sennacheryba, Izaj. 37 18 Po trzecie, gnębiciele biednych i wiernych, jak wynika z wypowiedzi faraona, utonęli w morzu, Exo. 1519 Po czwarte, pyszni i zarozumiali, jak widać z liczenia ludu przez Dawida, 2 Odnośnie. w końcu 20 Czwarty obowiązek, którego należy zaprzestać ze względu na wybranych. Dlatego Hiob 33.: Jeśli przemawia za nim anioł (Lyra: to znaczy, który proponuje pokutę grzesznikowi), jeden z tysięcy, to jest z wielu aniołów, Bóg zmiłuje się i powie: wybaw go, aby nie mógł popaść w korupcję. 21 I tak anioł jest wykonawcą Bożego miłosierdzia, którego był alegorem. To według Lyry. Stąd Bernardus w Listach: O, gdyby ktoś miał oczy otwarte, zobaczyłby ponad wszelką wątpliwość, jak anioł biegnie między ukochaną a ukochaną, składając życzenia, przynosząc dary, budząc ją, ułagodzając, to jest Bóg. To on Z tego możemy wziąć przykład tego, co powiedział anioł Rafał, Tob. XII.: Kiedy modliłeś się i grzebałeś zmarłych, ofiarowałem twoją modlitwę przed Panem. 22 Piąty obowiązek wniesienia do nieba. Według tego Lu. 16.: Łazarz umarł i został zaniesiony przez aniołów na łono Abrahama. 23 Bo jak Bonawentura i Ryszard powyżej IV. dystans 20 mówią, trzeba przyznać, że dobrzy i źli aniołowie towarzyszą umieraniu, dobrzy pomagają, źli krzywdzą, jeśli mogą. A dobrzy prowadzą duszę, jeśli jest dobra, albo do nieba, albo najpierw do czyśćca, a w końcu, gdy zostanie całkowicie oczyszczona, do nieba. Ale bezbożni zabierają bezbożnych do piekła. Och, człowieku, dlaczego śpisz, dlaczego nie czynisz pokuty? Chrześcijaninie, jeśli chcesz, aby anioły ci pomogły, oddaj im cześć.(H)

PolskoAngielski.pl | Jak korzystać z tłumaczenia łaciński-polski?

Upewnij się czy tłumaczony tekst jest zgodny z zasadami pisowni i gramatyki. Ważną rzeczą jest by użytkownicy systemu słownikowego PolskoAngielski.pl, robiąc tłumaczenie zwracali uwagę na to, że używane przez nich słowa i teksty są zapisywane anonimowo w bazie danych strony internetowej a następnie udostępniane innym użytkownikom strony. Dlatego prosimy by robiąc tłumaczenie zwrócić uwagę na ten punkt. Jeżeli użytkownik nie chce by jego tłumaczenia były udostępniane to prosimy o kontakt w tej sprawie na adres poczty elektronicznej →"Kontakt" Teksty zostaną usunięte w krótkim czasie.


Polityka prywatności

Dostawcy zewnętrzni, w tym Google, używają plików cookie do wyświetlania reklam na podstawie poprzednich odwiedzin użytkownika w Twojej witrynie lub w innych witrynach. Pliki cookie do wyświetlania reklam umożliwiają firmie Google i jej partnerom wyświetlanie użytkownikom konkretnych reklam na podstawie ich odwiedzin w Twojej witrynie i/lub innych witrynach internetowych. Użytkownicy mogą zrezygnować ze spersonalizowanych reklam w Ustawieniach reklam. Użytkownicy mogą też zrezygnować z wykorzystywania plików cookie innych firm do wyświetlania spersonalizowanych reklam. Wystarczy wejść na stronę www.aboutads.info.